A tanulási problémához vezető tünetek már óvodás korban megjelenhetnek. Fokozottan figyelni kell 5-6 éves korú gyerekeknél a következőkre:
- ügyetlen mozgás labdázás, mászókázás, hintázás, biciklizés, lépcsőzés, futás során,
- későn kezdett el beszélni, sok a hibásan ejtett hangja,
- nem egyértelmű, hogy jobb- vagy balkezes, váltogatva használja a kezét játék, rajzolás, evés közben
- keveset vagy egyáltalán nem rajzol
- ügyetlenül fűzi a cipőjét és gombolja a ruháját
- nehezen tudja azonosítani a testrészeit pl.: könyök, csukló
- nehezen tanul meg verseket, a mesékre alig emlékszik vissza
- érdektelen az óvodai foglalkozásokkal szemben.
Mindezek abban az esetben okoznak gondot, ha a problémák több területen is jelentkeznek, és a kisgyerek a saját életkori csoportjához mérten ügyetlenebb társainál.
Iskoláskorban:
- tempója lassú,
- önállótlan, a tanulásban nem motivált
- nem szívesen jár iskolába
- sokkal több időre és gyakorlásra van szüksége az új anyag elsajátításához, mint társainak
- rövid ideig tud figyelni és a tanultakat gyorsan elfelejti.
A már óvodáskorban megjelenő problémák tovább is fennmaradhatnak. Mindezek az írás, olvasás és matematika területén tartósan nehézséget okoznak. Az időben igénybe vett fejlesztéssel megelőzhető a pszichés problémák kialakulása is.