Tanulási problémák

A tanulási problémához vezető tünetek már óvodás korban megjelenhetnek. Fokozottan figyelni kell 5-6 éves korú gyerekeknél a következőkre:

  • ügyetlen mozgás labdázás, mászókázás, hintázás, biciklizés, lépcsőzés, futás során,
  • későn kezdett el beszélni, sok a hibásan ejtett hangja,
  • nem egyértelmű, hogy jobb- vagy balkezes, váltogatva használja a kezét játék, rajzolás, evés közben
  • keveset vagy egyáltalán nem rajzol
  • ügyetlenül fűzi a cipőjét és gombolja a ruháját
  • nehezen tudja azonosítani a testrészeit pl.: könyök, csukló
  • nehezen tanul meg verseket, a mesékre alig emlékszik vissza
  • érdektelen az óvodai foglalkozásokkal szemben.

Mindezek abban az esetben okoznak gondot, ha a problémák több területen is jelentkeznek, és a kisgyerek a saját életkori csoportjához mérten ügyetlenebb társainál.

Iskoláskorban:

  • tempója lassú,
  • önállótlan, a tanulásban nem motivált
  • nem szívesen jár iskolába
  • sokkal több időre és gyakorlásra van szüksége az új anyag elsajátításához, mint társainak
  • rövid ideig tud figyelni és a tanultakat gyorsan elfelejti.

A már óvodáskorban megjelenő problémák tovább is fennmaradhatnak. Mindezek az írás, olvasás és matematika területén tartósan nehézséget okoznak. Az időben igénybe vett fejlesztéssel megelőzhető a pszichés problémák kialakulása is.

Az alábbi oldalak is érdekelhetik...