“Rossz gyerek”

Mi van a “rossz gyerek” fejében?

Munkája során minden pedagógus igyekszik figyelembe venni, hogy a családi háttér és a környezeti hatások sokszor hátrányosan befolyásolják a gyerekek lelkiállapotát. Például a szülők válása, a hozzátartozó betegsége vagy halála, kistestvér születése stb. olyan események, amelyek ronthatják a gyerek alkalmazkodóképességét s így magatartását, teljesítményét. A pedagógusnak azonban nincs lehetősége ezekre a külső körülményekre hatást gyakorolni. Mindannyian tudjuk ugyanakkor, hogy különböző emberek különbözőképpen reagálnak a nehézségekre, ugyanaz az esemény az egyik embert összetöri, míg a másik ember képes azt feldolgozni.

Az újabb megközelítések olyan lelki-szellemi képességekkel kutatnak, amelyeknek fontos szerepük van a mindennapi alkalmazkodásban, a nehézségekkel való megküzdésben, s az újabb elméletek szerint alapvetően meghatározzák, hogy a fejlődés egészséges irányban halad-e.

Sok magatartás-problémás gyereket jobban megérthetünk, ha annak mentén gondolkodunk róluk, hogy bizonyos alapvető lelki funkciók kevésbé sikeresen működnek náluk, mint ahogy azt általában feltételezzük egymásról a mindennapi érintkezésben.

Az alábbi oldalak is érdekelhetik...